Tel: (+381) 11.267.0711, (+381) 60.767.3192, (+381) 64.387.2224   |   E-mail: info@profesionalnaastrologija.com   |   Facebook
Početna   |   O nama   |   Astro News   |   Astrološke usluge
Članci po kategorijama
Hronike neba Poslovna prognoza Ritam broja-7 Faze Meseca Aktuelnosti Astrološki članci Ljuboskop Astro teme Kod za astrologa Astrologija dece Local Space Astrološki Arhetipovi Horarna astrologija AstroHealing Mundana astrologija Karmička astrologija Astrološki razgovori Astro Mitologija Duša čoveka Liber Aeternus Astrologija kristala
Astrološki kalendar za 2023. godinu Astrološki kalendar, vaš jedinstveni vodič za 2023. je u prodaji! Pozvani smo da iskoristimo ovu godinu Prelaza, isceljivanja i kreiranja novih načina razmišljanja i delovanja na najbolji način, a Astrološki kalendar će nam pokazati koje su to sve važne tačke koje se aktiviraju u predstojećoj godini.
» prikaži celu vest
Nova knjiga: Anđeli Zodijaka – Stubovi Svesti Najnovija knjiga Aleksandra Imširagića “Anđeli Zodijaka – Stubovi Svesti” detaljno objašnjava astrološku vezu između Anđela i odgovarajućih planetarnih kodova. Takođe, pored posebne povezanosti 72 Anđela Zodijaka i 72 draga kamena / minerala – u knjizi su objašnjene tehnike otkrivanja 5 ključnih Anđela za svaku osobu: Anđela Zvezde, Anđela Čuvara, Anđela Prelaza, Anđela Višeg Ja i Anđela Poruke.
» prikaži celu vest
NOVA KNJIGA: Reinkarnacijska Astrologija Izašla je nova knjiga Aleksandra Imširagića ''Reinkarnacijska Astrologija''. Pođite sa nama na putovanje vaše Duše i otkrijte kako da promenite prošlost i kreirate još sjajniju budućnost. Svi potrebni odgovori, kao i alati, kriju se u sasvim posebnoj astrološkoj oblasti – Reinkarnacijskoj Astrologiji.
» prikaži celu vest
Alex Trenoweth - Astrološka konferencija u Beogradu 2018. Astrolog, Alex Trenoweth je napisala članak o svom iskustvu na astrološkoj konferenciji u Beogradu, u martu 2018.
» prikaži celu vest
Knjiga ''Energija Senke'' Nedavno je izašla iz štampe najnovija knjiga Aleksandra Imširagića "Energija Senke - Vodič za integraciju prošlih života". Svi zainteresovani za ovu knjigu mogu je naručiti direktno od nas.
» prikaži celu vest
» prikaži još vesti

Hermes u psihološkim obrascima

Psihološke odlike grčkog mitološkog Hermesovog obrasca, počinju da se ispoljavaju još u dobu detinjstva, jer je i najupečatljiviji deo Hermesovog mita povezan sa njegovim najranijim detinjstvom. Iz ovog razloga možemo zaključiti, da je ovaj mitološki obrazac, ukoliko je dominantan u životu natusa, onaj, koji će ga primarno oblikovati i tokom života, čime će jedna od glavnih odlika psihologije, ali i fiziologije biti očitovana u večnom dečaku koji u njemu obitava.

U dobu detinjstva, ovo su veoma radoznala i kreativna deca, koja upijaju informacije, otkrivajući čudesa sveta u koji su tek zakoračila, pa će u odnosu na svoje vršnjake, rano prohodati i progovoriti. Najrazličitiji nestašluci su sastavni deo njihovog odrastanja, jer u ovoj radoznaloj prirodi ne postoji jasna granica između onoga što drugi ljudi procenjuju kao dobro i loše. Kao i u slučaju antičkog Hermesa, tako i u slučaju ovog malog Merkurijanca, postoji urođena sklonost ka izmišljanjima, koja će odrasli najčešće tumačiti kao laži, čime će ovo dete pokušavati da izbegne autoritet i pravila koja mu se nameću, jer su granice neprihvatljiv pojam u njegovom ispoljavanju sopstva. Ono što jednom malom Merkurijancu najteže pada su ograničenja i zabrane, koji ukalupljuju njegov slobodan i pokretljiv karakter. Hermesove krilate sandale kojima je leteo brzinom vetra su snažan simbol ovog nestalnog karaktera, koji svoju pažnju ne može dugo zadržati na jednom mestu. Stoga će polazak u školu ovom radoznalom detetu sa jedne strane predstavljati neizmernu radost zbog svih novih saznanja koja će tamo sticati, ali sa druge strane, mirno sedenje u klupi i prihvatanje autoritativnih pravila ponašanja će za njega predstavljati ozbiljnu prepreku za ispoljavanje njegove nestalne i slobodne prirode.

Ipak, važno je razumeti da će se dečija Merkurijanska priroda izražavati ponajviše u skladu sa samom prirodom Merkura u natalnoj karti, koju boji uticaj zodijačkog znaka koji njime vlada. Ukoliko se pak radi o znaku Device koji primarno boji ovaj athetip, onda ćemo češće imati sliku skromnog i povučenog deteta koje neće biti sklono nestašlucima i lažima, jer je primarna potreba Merkura u znaku Device da dođe do istine, da se njome služi i da je samim tim očekuje i od drugih.

Mali Merkurijanac će biti veoma komunikativan, snalažljiv, radoznao i kreativan, a godine starosti za njega neće predstavljati prepreku da sagovornike i prijatelje nađe među ljudima raznih uzrasta. Rastavljanje igračaka na sastavne delove ostavljaće zbunjene roditelje u čudu, koji će njegovu urođenu potrebu da pronikne u suštinu stvari i da sagleda i razume kako one funkcionišu, pripisati njegovoj živoj i nestašnoj prirodi. Ali ovakvom vrstom “igre”, ovaj večiti radoznalac samo ispoljava suštinsku potrebu svoga bića da sagleda i razume i ono što je skriveno od naših očiju. Nije isključeno i da će Hermesov arhetip u ovom detetu nekad prizvati onu Hermesovu osobinu koja ga karakteriše kao prevaranta i ljubitelja tuđe svojine, što vremenom, ukoliko se u njegovo vaspitanje ne ugrade čvrsti moralni stavovi, može usloviti razvoj i onih osobina koje karakterišu vrhunskog prevaranta i izuzetno inteligentnog lopova.

U adolescentskom dobu mladi Hermes može iskazivati buntovništvo pred autoritetima koji ga sputavaju u slobodi i nekonvencionalnom ponašanju. On će obično imati ideje koje će ga najkraćim putem voditi do cilja, jer brzina njegovih misli korespondira sa brzinom i nestalnošću njegovih interesovanja. Ne zaboravimo da je Hermes bio bog granica, koje je prelazio sa lakoćom, pa će svaka vrsta ograničenja, ovom Merkurijancu predstavljati izazov, kojim razvija i svoju spretnost i umešnost u prevazilaženju istih. Granice i pravila su strani pojmovi ovog slobodnog duha, kome su otvoreni svi putevi istraživanja vlastitih iskustava, baš kao što ni za antičkog Hermesa nisu postojala ograničenja između božanskog i nebeskog Olimpa, Zemlje, i podzemnog sveta (Hada). Stoga će ovaj večni putnik između neba i zemlje imati tu retku životnu privilegiju da bude “glasnik bogova”, spoznavajući najdublje mudrosti postojanja, ali isto tako i da bude mafijin čovek od poverenja ili veliki finansijski manipulator i kriminalac. Kome će se carstvu privoleti, zavisiće od stepena razvoja Svesti, njegovih moralnih načela, ali takođe i od pozicije, dispozicije, dostojanstva i aspekata njegovog natalnog Merkura.

Nasuprot vodama kriminala kojima ovaj Merkurijanac može zaploviti još tokom svoje mladosti, pred njim stoji i ona druga staza otkrivanja dubokih filozofskih, duhovnih i spiritualnih tajni, koja će ga pozvati u otkrivanje njegovog suštinskog identiteta. Tako se ovaj arhetipski Hermes Trismegistos može probuditi u tragalniku za sopstvenom suštinom i povesti ga putem isitnskog buđenja, dodelivši mu u dobu njegove zrelosti ulogu Učitelja, Gurua i duhovnog vodiča, poistovećujući ga tako sa arhetipskim Hermesom – vodičem Duša i glasnikom bogova.

Veština intelekta

Sobzirom na nestalnu prirodu, izrazitu radoznalost i najraznovrsnija interesovanja, arhetipski Hermesov predstavnik može ostvarivati briljantne školske rezultate, ali takođe može i napustiti školovanje i fakultet zarad svoje nestrpljivosti da svoje poslovne talente iskaže u svetu odraslih. Hermes je bio bog trgovine čime snažno utelovljen ovaj arhetip u životu natusa može doprineti veštinama izuzetno uspešnog trgovca, menadžera, pregovarača, preduzetnika, ali takođe i novinara, izveštača, pisca, voditelja, spikera, besednika, sportiste (atletičara, boksera, košarkaša), matematičara, muzičara, poliglote, profesora jezika, logopeda, psihologa, turističkog vodiča, predstavnika za odnose sa javnošću, inovatora i komjuterskog hakera i programera. Sobzirom na široku lepezu interesovanja i talenata, ova osoba se može iskazivati na različitim poljima i oblastima karijere tokom života, menjajući poslove i istražujući tako svoje najrazličitije sposobnosti. Teško ćete sresti predstavnika Hermesovog arhetipa, koji će dugo istrajati na radnom mestu koje ga ne ispunjava. Uspeh nije primarno ono što ga vezuje za oblast njegovog delovanja, koliko lično usavršanje veština i sposobnosti, a koje se prvenstveno moraju ostvarivati u onim poslovima koji su mu u tom trenutku zanimljivi i interesantni.

Osoba sa dominantnim Hermesovim kodom će uvek biti okružena velikim brojem ljudi, prijatelja i poznanika, iz najrazličitijih društvenih struktura, što ne znači da će biti sposobna da ostvari trajna i duboka prijateljstva koja vezuju suštine dva bića. Njegov karakter, kao u svemu ostalom, tako i u prijateljskim odnosima može biti površan, što nije recept za iskrena i trajna prijateljstva. Ipak, on će često od svih vaših prijatelja, možda biti i jedini koga ćete u svako doba moći da pozovete kako biste mu otvorili svoju dušu i isplakali se na njegovom ramenu, ali, veliko je pitanje da li ćete vi u njegovu dušu ikada moći da proniknete, jer je ona veoma promenljiva kategorija.

Kolekcionar ženskih srca

Kao u poslu, tako i u emotivnom životu, teško je za očekivati od predstavnika Hermesa da se dugo zadrži stacioniran u jednoj emotivnoj priči. Za njega je život večna igra, koja ga neprestano poziva u otkrivanje novih izazova, pa je tako i svaka nova ljubav, zapravo nova oblast koju treba istražiti i upoznati, a zatim krenuti put novih izazova. Ovo je tipična slika Don Žuana, kolekcionara ženskih srca, koja će se često lomiti ukoliko žene njegov šarm i slatkorečivost ozbiljno shvate. Ali, ono što žene pred njim obara sa nogu je taj večiti, nevini dečak, pred kojim se bude materinski, zaštitnički instinkti, ali i iteligentan i osećajan prijatelj pred kojim mogu da otvore svoju dušu tokom dugih, romantičnih razgovora. Ipak, cena ove “nevine i lagane” ljubavi sa Hermesom, može biti povelika, jer u njemu obitava i druga medalja ovog arhetipa, koja će ga pretvoriti u površnog ljubavnika, sklonog manipulacijama i lažima kako bi iz emotivnog odnosa uzeo samo ono što mu odgovara. Brinući samo o onome što je njemu potrebno, uz umiljatu masku nevinog dečaka, Hermes neće mariti za posledice koje će svojim slomljenim srcem platiti zaljubljena žena. Svako obećanje koje u zanosu izusti, ostaje validno samo dok se data rečenica u kojoj ga izgovara, ne završi. Njegova večita težnja za novim, interesantnim i uzbudljivim iskustvima, za njega predstavlja ozbiljnu prepreku da dosegne privrženost, prisnost i lojalnost u emotivnim odnosima, pa je stoga veoma važna lekcija za Hermesa da razvija aspekte svoga srca, koji su najčešće zasenjeni aspektima uma kojima se dominantno iskazuje i ispoljava. Kao večiti adolescent, on je neuhvatljivi mladoženja, čija ljubav traje samo dok atmosfera odiše lakoćom i romantikom. Ljubav koja bi ga obavezala na ozbiljnije životne izazove, koja bi pred njega stavila breme zajedničkog života “i u dobru i u zlu”, za njega predstavlja nepremostivu prepreku za ostanak u takvoj priči, jer on je vetar koji se ne da vezati. Najveću opasnost za opstanak njegove emotivne veze predstavlja posesivnost partnera, koja mu polako pakuje kofere i priprema teren za beg. Tako će ovaj rečiti srcelomac, uvek imati neku “prijateljicu”, koju će moći da pozove kad je se seti i obnovi prijateljstvo za jednu noć, a već sutra za sobom ostaviti trag u vidu lastinog repa.

Ipak, ne možemo reći da je zlatno pravilo za svakog Hermesovog predstavnika da ostane neženja. Ali, i u ovom pogledu, grčki mitovi su nam ostavili putokaz za pronalaženje najadekvatnije kandidatkinje za njegovu životnu saputnicu. Jedan od drevnih Hermesovih simbola je bio “herm”, falusni kameni stub koji se postavljao ispred svakog kućnog praga, koji je simbolično obezbeđivao plodnost, porod i zdravo pokolenje, ali takođe i štitio ukućane u spoljnom svetu. Za razliku od njega, u centru svake kuće, ognjište je predstavljalo ženski princip stvaranja, u kome je goreo Hestijin plamen, a koji je domu pružao svetlost i toplotu, simbolično ukazujući na večni plamen života. Tako je ovim Hermesovim i Hestijinim simbolima svaka kuća obezbeđivala zaštitu, blagostanje i milost bogova, u harmoničnom sjedinjenju ženskog i muškog principa stvaranja, kroz njihove ujedinjene predstavnike - supružnike. Hestija je bila devičanska boginja, koja se po mitološkom predanju nikada nije udavala, već je čuvala svoju čednost zarad služenja božanske uloge – čuvarke Svetog plamena. Ona je, sa druge strane, bila jedina boginja Olimpa, koja ovo sveto Zevsovo kraljevstvo nikada nije napuštala, niti je učestvovala u mnogobrojnim avanturama bogova i boginja. Za razliku od nje, Hermes, njen bratanac, bio je večni putnik između božanskih, zemaljskih i Hadovih predela, neumorno prelazeći granice ovih carstava i prenoseći poruke njihovim žiteljima.

Ukoliko naš zemaljski Hermes pronađe svoju Hestiju, ovo može biti značajna životna veza, u kojoj će svako od njih nesmetano ispoljavati svoju arhetipsku prirodu, čime neće imati potrebu da menjaju jedno drugo. Zemaljska Hestija će tako biti stub Hermesovog doma, požrtvovana majka i sjajna domaćica, čiji će glavni životni fokus biti usmeren na dom i porodicu, čime će nesebično ostavljati tako mogućnost za ispoljavanje potreba Hermesove nemirne prirode, da dela i istražuje u spoljnom svetu. Sobzirom da se Hestija nije emotivno vezivala za bogove, a ni smrtnike, emotivna posesivnost je strana njenoj prirodi, tako da će sa punim, materinskim razumevanjem, dočekivati svog Hermesa u okrilje njihovog toplog i udobnog doma.

Još jedna arhetipska predstavnica drevnog Olimpa je neraskidivo povezana sa Hermesom i njegovom mitološkom ulogom, a koja mu je podarila više božanske dece. I pored toga što se mitološki Hermes nikada nije ženio, njegova najveća ljubav je bila Afrodita, boginja ljubavi i lepote, koja je i pored braka sa Herinim sinom Hefestom – bogom kovača, imala brojne ljubavnike. Afrodita je po svojoj prirodi mnogo bliža i sličnija Hermesu, od bilo koje druge olimpske boginje. Njeno prirodno stanje je stanje ljubavi, koja nije obavezujuća, niti posesivna; koja pruža nadahnuće da se ljubavnik voli onakvim kakav on jeste, prihvatajući ga u svoj njegovoj “nesavršenosti”. Afrodita je delila svoju ljubav mnogim bogovima, pa će stoga, zemaljska predstavnica Afrodite razumeti potrebu za iskustvima njenog Hermesa, u čijoj ljubavi će on uživati punu slobodu i razumevanje. Ova veza može biti veoma kreativna i podsticajna za lični razvoj, u kojoj će ljubavnici i supružnici uživati punu slobodu ispoljavanja svoje prirode.

Seksualna Hermesova iskustva mogu biti veoma raznovrsna, ali i mnogobrojna, jer je i ovde od velikog značaja samo iskustvo koje stiče svojim istraživanjem. Kao arhetipski više bespolno nego polno opredeljenom biću, koji je ujedno bio i otac Hermafrodita – biseksualnog boga, nisu mu strani ni biseksualni odnosi, jer on, u sebi dobro izbalansiranu muško – žensku prirodu, podjednako dobro razume, bez potrebe da u slučaju njenog naglašenijeg ispoljavanja osudi ili porekne bilo koju od njih.

Tajna znanja

Ipak, treba razumeti da Hermesova svestrana, a opet nestalna priroda, odražava sliku velikog Alhemičara, čija su sva iskustva usmerena na potragu za sopstvenom transformacijom, kao i za potrebom da upozna i spozna sebe. Ovo i jeste jedna od osnovnih potreba svakog čoveka, čiji je glavni predstavnik upravo Merkur.

Kao roditelj, predstavnik Hermesa omogućava punu slobodu svojoj deci, jer duboko u njima prepoznaje potrebu svoje sopstvene, večno dečije prirode, koja čezne da istražuje, otkriva i saznaje. Ovaj roditelj, stoga, može biti mnogo bliži deci, nego što je to uobičajeno u svetu “odraslih”, jer ni on, u dubini svog večno mladalačkog bića, još uvek nije dosegao onu vrstu “zrelosti”, koja nas imenuje “odraslima”. Kao što u svojoj mladosti i životu nije prihvatao granice i ograničenja, tako ih ne postavlja ni pred svoju decu, što može uticati na mogućnost da ona ne spoznaju značaj odgovornosti u životu.

Za njega je mudrost vaspitanja, dopustiti deci da se uče na sopstvenim iskustvima, jer je upravo celoživotna Hermesova potraga za njima, ono što je oblikovalo i njegov karakter i izgradilo životno iskustvo. Stoga, deca ovog zemaljskog Hermesa, često mogu ići linijom manjeg otpora, koja, u nedostatku discipline, ne mogu odgovoriti društvenim zahtevima koja se pred njih postavljaju. Za razliku od strogih, tradicionalnih očeva “starog kova”, koji su za dobro vaspitanje smatrali da je neophodno u detetu razviti disciplinu i osećaj odgovornosti, roditelj Hermes predstavlja pravog drugara svojoj deci, koji im razvija maštu, pruža slobodu u izražavanju njihove ličnosti i uči ih da život posmatraju kao veliku avanturu. Sobzirom da je on sazdan od večnog nemira i nestalnosti, otac Hermes može često biti i odsutan, a neretko može i napustiti svoju porodicu, jer za tako veliku odgovornost koju ona zahteva, on često nije spreman na duge staze. Stoga, deca Hermesa, ukoliko upoznaju njegovu nepouzdanu i nedoslednu stranu ličnosti, a koja se može ispoljavati i u odnosu prema njima, za posledicu mogu steći i nedostatak poverenja i osećaja oslonca i “zeleđine”, a koji bi u dobu detinjstva trebalo da im pruže osećaj sigurnosti i stabilnosti.

Vodič duša

Konačno, i pored svih arhetipskih Hermesovih značajki koje se mogu prepoznati kroz običan život njegovog zemaljskog predstavnika, kao i kroz njegov karakter i psihološke obrasce, možda najznačajniji od svih aspekata mitološkog Hermesa je sadržan u njegovom potencijalu kao vodiču duša, koje tragaju za duhovnim i spiritualnim istinama skrivenih od očiju zemaljskih smrtnika. Sobzirom da je Hermes bio glasnik bogova, čije je poruke prenosio sa neba na zemlju, ali i neko kome je jedinom bilo dozvoljeno da ulazi u podzemno Hadovo carstvo i nesmetano se iz njega vraća, zemaljski predstavnik ovog arhetipa će biti usmeren na duhovnu potragu za dubljim smislom postojanja, dubokim i skrivenim znanjima, kao i na misterije smrti i zagrobnog života.

© Kepler asocijacija profesionalnih astrologa, Tadije Sondermajera 3, Wellport, Novi Beograd, Srbija. Sva prava zadržana, 2022. // Design & Coding by studio triD